Hrvatsko planinarsko društvo ''Zrin'' Petrinja

OBAVIJEST - novi Statut

OBAVIJEST

Prema odredbi Zakona o udrugama („Narodne novine“, br. 74/14) koji je stupio na snagu 1. 10. 2014. godine, sve udruge dužne su uskladiti svoje Statute u roku godine dana i o tome podnijeti zahtjev za upis promjena nadležnom Uredu (članak 55. stavak 1.)

Prema članku 25. Statuta Hrvatskog planinarskog društva „Zrin“ Petrinja Upravni odbor, kao izvršno tijelo Skupštine, nadležan je da utvrđuje prijedlog Statuta, pravilnika i drugih općih i posebnih akata koje donosi Skupština, kao i njihove izmjene i dopune.

Upravni odbor na svojoj sjednici održanoj 23. lipnja 2015. godine pripremio je nacrt prijedloga Statuta HPD “ZRIN” PETRINJA.

Svi aktivni članovi (članovi koji su za tekuću godinu uplatili članarinu) mogu sudjelovati u javnoj raspravi i to na način da svoje prijedloge izmjena i dopuna iskažu u konkretnom članku Statuta, kopirajući taj članak iz dolje objavljenog nacrta prijedloga te u njemu izmjene, dodaju ili oduzmu tekst na vidljiv način (nekom drugom bojom ili precrtavajući riječi koje se brišu) uz obrazloženje zašto se takva izmjena predlaže. Prijedloge je potrebno dostaviti u Word doc. formatu u elektroničkom obliku i to na službenu e-mail adresu Društva: Ova e-mail adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili JavaScript najkasnije do 10. kolovoza 2015. godine.

Na osnovi prijedloga iz javne rasprave, Upravni odbor pripremit će i utvrditi konačan nacrt prijedloga Statuta, te ga predložiti na usvajanje Skupšitini planiranoj za 11. rujan 2015. godine.

Nacrt prijedloga Statuta pripremljen je na podlozi postojećeg Statuta HPD “ZRIN” PETRINJA nastojeći zadržati sve njegove tradicionalne i specifične odredbe koje su se pokazale dobre u praksi i izbaciti one koje su se pokazale nepotrebne.

Međutim, morale su se prvenstveno uključiti pojedine odredbe novog Zakona o udrugama kojih nije bilo u prijašnjem Zakonu.

S poštovanjem,

MARIJAN ČARAPAR

predsjednik HPD „ZRIN“ PETRINJA

Nacrt prijedloga Statuta možete preuzeti OVDJE!

Izvještaj s izleta na Kamniško Savinjske alpe 20 i 21. 06. 2015.

Dana 20. i 21. 06. 2015. HPD Zrin organizirao je izlet u Sloveniju na Kamniško Savinjske alpe. Iz Petrinje se krenulo mini busom u 5.00 sati. Ukupno 24 planinara, od toga 8 članova sisačkog društva. Na Breganu smo stigli oko 6.30, taman na smjenu osoblja i ostali smo skoro sat vremena. Dalje nas put vodio preko Celja do Mozirja, gdje stižemo oko 10.30. Tu nas je dočekao naš dragi prijatelj Andrej Bastl, malo smo se počastili i krenuli preko mjesta Luče prema Planini Podvežak. Na parking smo stigli oko podne, presvlačenje fotkanje i krećemo prema kmetiji na Podvežaku (1564m).

Nakon pola sata pješačenja stižemo i tu počinju naši prvi problemi. Vrijeme se naglo pogoršalo, naš jedan član ima zdravstvenih problema i nakon kraćeg dogovora on ne ide dalje. Ostali nastavljaju dalje i već nako pola sata kiša, vjetar, solika i na kraju snijeg postaju sve jači. No ipak zahvaljujući našem prijatelju Andreju sve se relativno dobro okončalo i stiže zadnja grupa na Kocbekov dom (1808m) oko 16.00 sati.

Uz dobro osvježenje sa čajem i juhicom sve je ok. Vrijeme se smirilo i već u 18.00 sati grupa od pet planinara kreće na Dedeka - vrh iznad doma (2023m). Put do gore i nazad oko sat i pola. Slijedi večera druženje, a prvenstveno sušenje odjeće i obuće (sve je bilo mokro). U 10.00 povečerje i plan za nedjelju. U nedjelju prvo ustajanje u 5.00. Promatranje terena i donosi se odluka da se ne može na Ojstricu (2350m), jer je u magli, pa idemo na Veliki vrh 2114m. Put je trajao do 10 sati i sve je bilo dobro. U međuvremenu ostali koji su ostali u domu nakon ustajanja popeli su se na Dedeka, a i oni su se vratili već oko 10 sati. Slijedi ručak i oko podne krećemo prema Podvežaku preko jezera Vodotočno. S obzirom na usputne probleme koje smo opet imali put se odužio tako da je zadnja grupa stigla do Busa oko 16.00 sati. Slijedi presvlačenje i spuštanje prema Mozirju. Oko 5.00 stigli smo do auto kampa gdje smo ostali oko jedan sat uz piće i razgledanje kampa. U 18.00 krećemo put Petrinje i stižemo svi sretno oko 22.30

Organizator izleta:

Crnković Miloš

Izvještaj sa izleta: Izlet iznenađenja

Dana 13. lipnja 2015. godine HPD „Zrin“ Petrinja organizirao je izlet na Bjelolasicu i u grad Ogulin (u Godišnjem planu izleta poznatiji pod nazivom Izlet iznenađenja).

Izletu je nazočilo 19 članova HPD „Zrin“ iz Petrinje i HPD „Pogledić“ iz Gline. Polazak je bio s Trga Hrvatskih branitelja u 06:00 sati pravcem: Petrinja – Glina – Vojnić - Duga Resa - Ogulin. Na odredište na kojem su nas već pomalo nestrpljivo čekali bračni par Podhraški koji su iz Zagrba, a zbog uspona na Bjelolasicu došli vlastitim prijevozom, te dvojica prijatelja iz Ogulina stigli u 08:50 sati. Naši današnji domaćini su nas odmah na početku iznenadili jednim prekrasnim poklonom koji će bez sumnje zauzeti istaknuto mjesto u našoj zbirci poklona u prostorijama planinarskog doma „Matija Filjak“ na Hrastovačkoj gori.

Po razmjeni poklona, smo se što je i bilo predviđeno razdvojili na dvije skupine. Jedna skupina je ostala u Ogulinu razgledavajući znamenitosti grada, a druga skupina se uputila u Jasenak i zaseok Vrelo od kuda je bio planiran uspon na vrh Bjelolasice (Kulu) sa 1534 metra nadmorske visine. Po dolazku na ne baš uređeno parkiralište uz još po koju uputu jednog od naših domaćina pripremali smo se za uspon. Ne dugo potom krenuli smo po strmoj stazi uz vučnicu nekadašnjeg ŠRC Bjelolasica. Staza je vrlo strma pa se skupina od deset planinara odmah na početku malo razvukla, što je kod ovako strmih staza potpuno normalno iz jednostavnog razloga što je gotovo nemoguće složiti skupinu planinara iste kondicione pripremljenosti. Uz dva odmora od po dvadesetak minuta i poprilično znoja stigli smo na sam vrh, pa potom desno u gustu bukovu šumu po markiranoj stazi koja vodi po samom grebenu ka našem današnjem odredištu.

Odmah na početku svima nam je postalo jasno da ova staza nije baš česta planinarska tura. Gusto isprepleteno raslinje i visoka trava, te umor znatno su nas usporavali, pa smo do vrha Bjelolasice (Kule) potrošili puno više vremena od predviđenog. Povratak ka polazišnoj točki trajao je puno kraće, naime strmom stazom kroz gustu šumu, a potom šumskim putem trajao je manje od tri sata. Presvlačenje mokre odjeće, pa povratak u Ogulin gdje nam se priključila skupina koja je dan provela uživajući u ljepotama grada, te povratak u Petrinju oko  23:30 sata.

Što reći. Današnji izlet HPD „Zrin“ u Ogulin i na Bjelolasicu je bilo jedno novo iskustvo, cijela skupina mi se činila zadovoljnom, a što je meni kao organizatoru jedino važno, ali i poticaj za organizaciju sličnih izleta u narednim godinama.

Organizator:

Marijan Čarapar

Izvještaj s izleta Dabarski kukovi

Izvještaj s izleta Dabarski kukovi; subota i nedjelja, 2. – 3. svibnja 2015.

17 planinara HPD Zrina i Siska je u subotu u 6 sati iz Petrinje automobilima krenulo prema Baškim Oštarijama.

Većim dijelom puta nas je pratila kiša. U Gospiću na zajedničkoj kavi još uvijek nismo bili sigurni u potpunu realizaciju planiranog puta (Dabarski kukovi od Kize do Butinovače). U Baškim Oštarijama i Vili Velebita pao je konačni dogovor uz nužne izmjene prema vremenskim prilikama. Četiri planinara su odlučila promijeniti svoje odredište i krenuli su prema moru u nadi da će ih tamo pratiti bolje vrijeme (nisu se prevarili). Ljiljana Bonev je unatoč kiši krenula sa četiri Siščana po Premužićevoj stazi do Planinarskog doma Ravni dabar. Dvoje planinara je odlučilo hodati prema vrhu Sadikovca, a ostatak grupe se odvezao do Planinarskog doma te uz prestanak kiše odhodao kraj Rujičinog kuka (uz penjanje na Rujičin kuk) te po dabarskoj cesti do Dabarske kose pa po Premužićevoj stazi do Visibabe. Na vrhu Visibabe smo se sreli s malom grupom iz Siska i Lili. Spustili se ponovo na dabarsku cestu i kroz Kukaline (penjanje na Kukaline kuk) vratili se do Doma. U ovoj kružnoj šetnji smo proveli oko 4 sata.

Uz večeru i ugodno druženje uz različite igre proveli smo ostatak dana prije odlaska na spavanje. Sutrašnji dan nismo previše planirali dok ne vidimo kakvo će biti jutro.

U nedjelju je vrijeme bilo prihvatljivo te smo dogovorili da ćemo realizirati hodanje po kukovima. Četiri ranoranioca su se popela na Čelinac, kuk iza Doma.

Nakon pozdravljanja s domarom Milom autima smo se odvezli na Dabarsku kosu. U 9 h i 30 min smo krenuli na Butinovaču pa dalje po kukovima prema Kizi. 7 planinara se prije uspona na Vranji kuk spustilo prema Premužićevoj stazi i po njoj se vratili do Dabarske kose po aute. Ostatak grupe je produžio prema Kizi. Svi zajedno smo se našli u Vili Velebita u 15 h. Prema Petrinji smo krenuli u 16 h te uz zaustavljanje u Gospiću stigli u Petrinju u 20 h.

Anica Šandrk

Izvještaj s izleta "Čarolija bliskog istoka"

Dana 28. 03. 2015. u oblačno jutro, oko 6h, nakon kratkih dogovora oko rasporeda sjedenja u autima, zaputili smo se prema Kostajnici i granici s Bosnom i Hercegovinom.

Oko 8,30h 22 planinara HPD "Zrin" i "Sisak" sretno je stiglo na mjesto sastanka u Sanskom Mostu. Tek što smo naručili kavicu, pridružili su nam se domaćini SPD "Mulež" iz Sanskog Mosta.

Nakon srdačnog pozdravljanja i upoznavanja zaputismo se k prvom odredištu našeg izleta: Vodopadu Blihe.

I dalje nas je pratilo oblačno i pomalo hladno vrijeme, ali smo se hrabro spustili prema rječici Blihi i vodom prepunog vodopada visokog 60 m. Dok nas je zasipala vodena maglica koja se širila od nabujalog vodopada fotografski smo bilježili par snimaka za sjećanje.

Istim putem vratismo se do automobila koji su nas odveli do konačnog odredišta: rijeke Dabar. Na ušću rijeke već nas je čekalo još domaćina u Ribarskoj kući.

Zajedno krenusmo od ušća prema izvoru smaragdno zelene, nabujale rijeke, obilježenom planinarskom stazom. Uz stazu su nas pozdravljali rascvjetali jaglaci i grmovi drijenaka, a povremeno je pucao pogled na prekrasnu bučnu smaragdnu rijeku.

Cijelim putem su nas vodili, te pazili na svakog člana, brižni domaćini - sanski planinari.

Kratki odmor bio je na platou iznad rijeke. Na tom mjestu oni upravo pokušavaju sebi priskrbiti zemljište na kojem kane izgraditi planinarski dom. Odatle puca pogled na zavoj rijeke koja je netom prije tog zavoja izronila iz utrobe stijene.

Spustili smo se do izvora. On je bio pravo iznenađenje, jer je rijeka doslovno istjecala iz stijenovitog otvora. Malo dalje drugi krak rijeke izlazi iz pećinskog otvora. Do čarolije podzemne katedrale mogli su doći samo oni koji su se usudili gaziti uz stjenovite rubove brze vode. Unutar spilje zatekla nas je velika katedralna prostorija gdje je veselo žuborila voda. Na žalost u dubini nema osvjetljenja te smo svojim slabim lampicama pokušavali dokučiti ljepotu te čudesne tvorevine u stijeni koja se nastavljala u nama nedokučiv mrak.

Nakon fotografiranja  polako se vratismo istim putem prema Ribarskoj kući. Tamo su nas domaćini dočekali ručkom: "Ručno rađenim ćevapima”, pivom i toplim čajem koji je posebno prijao nakon sjeverca što nam je brisao lica.

Poslije zajedničkog ručka, druženja i fotografiranja uputismo se prema samom gradu: Sanskom Mostu.

Nakon kavice i kratkog razgledanja pođosmo kući. Uz stanku za piće u Kostajnici i putem bez peripetija, oko 20,30 h došli smo sretno u Petrinju.