Hrvatsko planinarsko društvo ''Zrin'' Petrinja

Najava izleta - ISTRA

Staza sedam slapova

Buzet-Kotli-Grožnjan-Motovun

Datum:  6. lipnja 2015. (subota)

Prijevoz: autobus

Polazak: u 5:30 sati, okretište ispred Željezničkog kolodvora Sisak

Trajanje hodanja: 3 sata (s odmorima ukupno 3:30 sati)

Težina puta: uglavnom lagana označena staza

Opis puta: s okretišta ispred Željezničkog kolodvora Sisak kreće se u 5:30 sati. Cestom Sisak-Zagreb i zatim autocestom Zagreb-Rijeka-Buzet. U Buzetu nas čekaju vodiči  PD Planik i vode nas Stazom sedam slapova i to prvim dijelom staze  do eko-etno sela Kotli (8 km i 3 h hodanja), cijela je staza duga 16 km (6 sati  hodanja).

Staza dijelom prolazi kroz šumu, pored i preko vode koja je u kamenu oblikovala mala jezerca, udubine, brzake i slapove. Na pojedinim, najstrmijim dijelovima staza je osigurana konopima za lakše savladavanje uspona. Staza ima karakteristike uređene šumske ceste i u tri navrata prelazi preko rijeke. Pod svakim većim slapom voda je iskopala teren i stvorila manja jezerca. Slapovi svojim obrušavanjima dosta buče što cijelom ambijentu daje poseban ugođaj. Nakon izlaska iz kanjona prolazimo pored mjesta Selce, pa pored napuštenih kuća do mjesta Kotle. U selu Kotli predviđen je poduži odmor uz okrijepu iz ruksaka ili tko želi, u konobi „Kotlić“ može kušati istarsku maneštru. Kotli su nekada bili gospodarski najjače selo na Humštini s nadaleko poznatim mlinarima i krojačima. Tamošnji mlin još uvijek odolijeva vremenu. Danas su Kotli zaštićena ruralna sredina. Kroz selo protječe rijeka Mirna, padajući u slapovima preko stijena, dubeći u kamenu kotlaste udubine po kojima je selo dobilo ime.

Rijeka Mirna , najduži površinski vodotok u Istr. Rijeka je duga 53km. Njezin je izvorišni dio u jugozap. dijelu Ćićarijskoga pobrđa .Razgranato izvorište je na visini od 250m u usječenim jarcima, nešto južnije od Huma i zaseoka Erkovčići. Nakon 11km u smjeru Buzeta njezin gornji, kanjonski tok spušta se u dolini ispod grada na 49m nadm. vis. Od Buzeta do ušća u Jadransko more u zaljevu kraj Novigrada tok rijeke ima vrlo blagi pad pa je za srednjega vodostaja razmjerno miran, po čemu je vjerojatno rijeka dobila ime.

Nakon odmora i razgledavanja živopisnog mjesta Kotle, slijedi  odlazak autobusom ( autobus nas čeka u Kotlima) do  Grožnjana i Motovuna. Razgledavanje ovih životopisnih  gradića,kava , druženje i povratak za Sisak u 18:00 sati. Dolazak u Sisak oko 22:00 sata.

POTREBNA OPREMA: osnovna planinarska oprema,  jednodnevni ruksak za hodanje, zaštita od kiše i sunca, hrana i piće po osobnim potrebama, planinarska, zdravstvena i osobna iskaznica.

Organizatorice izleta: Blaženka Šmidt  (097 7140565) i Jadranka Gabriša Perković (098 764 167).

Izvještaj s izleta Dabarski kukovi

Izvještaj s izleta Dabarski kukovi; subota i nedjelja, 2. – 3. svibnja 2015.

17 planinara HPD Zrina i Siska je u subotu u 6 sati iz Petrinje automobilima krenulo prema Baškim Oštarijama.

Većim dijelom puta nas je pratila kiša. U Gospiću na zajedničkoj kavi još uvijek nismo bili sigurni u potpunu realizaciju planiranog puta (Dabarski kukovi od Kize do Butinovače). U Baškim Oštarijama i Vili Velebita pao je konačni dogovor uz nužne izmjene prema vremenskim prilikama. Četiri planinara su odlučila promijeniti svoje odredište i krenuli su prema moru u nadi da će ih tamo pratiti bolje vrijeme (nisu se prevarili). Ljiljana Bonev je unatoč kiši krenula sa četiri Siščana po Premužićevoj stazi do Planinarskog doma Ravni dabar. Dvoje planinara je odlučilo hodati prema vrhu Sadikovca, a ostatak grupe se odvezao do Planinarskog doma te uz prestanak kiše odhodao kraj Rujičinog kuka (uz penjanje na Rujičin kuk) te po dabarskoj cesti do Dabarske kose pa po Premužićevoj stazi do Visibabe. Na vrhu Visibabe smo se sreli s malom grupom iz Siska i Lili. Spustili se ponovo na dabarsku cestu i kroz Kukaline (penjanje na Kukaline kuk) vratili se do Doma. U ovoj kružnoj šetnji smo proveli oko 4 sata.

Uz večeru i ugodno druženje uz različite igre proveli smo ostatak dana prije odlaska na spavanje. Sutrašnji dan nismo previše planirali dok ne vidimo kakvo će biti jutro.

U nedjelju je vrijeme bilo prihvatljivo te smo dogovorili da ćemo realizirati hodanje po kukovima. Četiri ranoranioca su se popela na Čelinac, kuk iza Doma.

Nakon pozdravljanja s domarom Milom autima smo se odvezli na Dabarsku kosu. U 9 h i 30 min smo krenuli na Butinovaču pa dalje po kukovima prema Kizi. 7 planinara se prije uspona na Vranji kuk spustilo prema Premužićevoj stazi i po njoj se vratili do Dabarske kose po aute. Ostatak grupe je produžio prema Kizi. Svi zajedno smo se našli u Vili Velebita u 15 h. Prema Petrinji smo krenuli u 16 h te uz zaustavljanje u Gospiću stigli u Petrinju u 20 h.

Anica Šandrk

Izvještaj s izleta "Čarolija bliskog istoka"

Dana 28. 03. 2015. u oblačno jutro, oko 6h, nakon kratkih dogovora oko rasporeda sjedenja u autima, zaputili smo se prema Kostajnici i granici s Bosnom i Hercegovinom.

Oko 8,30h 22 planinara HPD "Zrin" i "Sisak" sretno je stiglo na mjesto sastanka u Sanskom Mostu. Tek što smo naručili kavicu, pridružili su nam se domaćini SPD "Mulež" iz Sanskog Mosta.

Nakon srdačnog pozdravljanja i upoznavanja zaputismo se k prvom odredištu našeg izleta: Vodopadu Blihe.

I dalje nas je pratilo oblačno i pomalo hladno vrijeme, ali smo se hrabro spustili prema rječici Blihi i vodom prepunog vodopada visokog 60 m. Dok nas je zasipala vodena maglica koja se širila od nabujalog vodopada fotografski smo bilježili par snimaka za sjećanje.

Istim putem vratismo se do automobila koji su nas odveli do konačnog odredišta: rijeke Dabar. Na ušću rijeke već nas je čekalo još domaćina u Ribarskoj kući.

Zajedno krenusmo od ušća prema izvoru smaragdno zelene, nabujale rijeke, obilježenom planinarskom stazom. Uz stazu su nas pozdravljali rascvjetali jaglaci i grmovi drijenaka, a povremeno je pucao pogled na prekrasnu bučnu smaragdnu rijeku.

Cijelim putem su nas vodili, te pazili na svakog člana, brižni domaćini - sanski planinari.

Kratki odmor bio je na platou iznad rijeke. Na tom mjestu oni upravo pokušavaju sebi priskrbiti zemljište na kojem kane izgraditi planinarski dom. Odatle puca pogled na zavoj rijeke koja je netom prije tog zavoja izronila iz utrobe stijene.

Spustili smo se do izvora. On je bio pravo iznenađenje, jer je rijeka doslovno istjecala iz stijenovitog otvora. Malo dalje drugi krak rijeke izlazi iz pećinskog otvora. Do čarolije podzemne katedrale mogli su doći samo oni koji su se usudili gaziti uz stjenovite rubove brze vode. Unutar spilje zatekla nas je velika katedralna prostorija gdje je veselo žuborila voda. Na žalost u dubini nema osvjetljenja te smo svojim slabim lampicama pokušavali dokučiti ljepotu te čudesne tvorevine u stijeni koja se nastavljala u nama nedokučiv mrak.

Nakon fotografiranja  polako se vratismo istim putem prema Ribarskoj kući. Tamo su nas domaćini dočekali ručkom: "Ručno rađenim ćevapima”, pivom i toplim čajem koji je posebno prijao nakon sjeverca što nam je brisao lica.

Poslije zajedničkog ručka, druženja i fotografiranja uputismo se prema samom gradu: Sanskom Mostu.

Nakon kavice i kratkog razgledanja pođosmo kući. Uz stanku za piće u Kostajnici i putem bez peripetija, oko 20,30 h došli smo sretno u Petrinju.

Vlasta Kaurinović

Goletne rudine

U subotu 21. ožujka 2015. godine održan je izlet na Goletne rudine. Naime, izlet je trebao biti održan još prošle godine, ali je odgođen zbog loših vremenskih uvjeta.

Na izletu je ukupno bilo 17 planinara iz dva društva “Zrin” i “Sisak”. Po prekrasnom danu uz toplo vrijeme i lijepe poglede uživali smo u hodu kroz kanjon i po hrptu do Goletnih rudina odakle je lijep pogled prema utvrdi Gvozdansko.

Zahvaljujem se svima koji su sudjelovali u realizaciji izleta, a pogotovo Milošu Bjelajcu koji je trebao biti vodič ovog izleta, ali zbog obaveza nije mogao biti s nama.

Saša Juić

PRIZNANJE -Najbolji upravljač planinarskih objekata u 2014. - HPD "Zrin" Petrinja

Jučer, 22. 12. 2014. godine u Zagrebu u prostorijama Hrvatskog planinarskog saveza održana je svečana Novogodišnja sjednica Izvršnog odbora HPS-a na kojoj se tradicionalno, uz osvrt na rad u posljednjih 12 mjeseci, dodjeljuju i posebna priznanja Izvršnog odbora planinarskim društvima i pojedincima za postignute uspjehe u tekućoj godini.

Između 283 planinarska društva koja su učlanjena u HPS, u 2014. godini u jednoj od 13 kategorija izabrano je naše Hrvatsko planinarsko društvo "Zrin" Petrinja i to u kategoriji "Najbolji upravljač planinarskih objekata" za izuzetnu brigu oko obnove i upravljanja planinarskim domom Matija Filjak na Hrastovičkoj gori.

U ime HPD "Zrin" sjednici su prisustvovale predsjednica Višnja Dejanović i tajnica Danijela Matković.

Predsjednici Dejanović priznanje je uručio predsjednik HPS-a prof. dr. sc. Hrvoje Kraljević, a prigodan poklon najnoviju knjigu dr. Željka Poljaka i Alana Čaplara "Hrvatsko planinarstvo u 1000 slika" uručio je predsjednik Izvršnog odbora Vladimir Novak.